Общи условия

Настоящите общи условия уреждат реда, начина и условията за предоставяне на застрахователни услуги от разстояние от застрахователния брокер със седалище и адрес на управление в гр. София. Застрахователният брокер осъществява дейност чрез интернет страницата www.dzo.bg и мобилното приложение dzo.bg.

Общите условия уреждат всички взаимоотношения между Застрахователния брокер и Ползвателите на застрахователни услуги (наричани също Клиенти), възникващи по повод предоставяне на застрахователно-посреднически услуги от разстояние, електронни поръчки за застрахователни продукти през уебсайта www.dzo.bg и/или мобилното приложение dzo.bg, както и реда, начина и условията, по които ще се осъществяват плащания на дължими застрахователни премии през интернет страницата www.dzo.bg и/или мобилното приложение dzo.bg.

Всеки Потребител, използвайки уебсайта www.dzo.bg и/или мобилното приложение dzo.bg за възлагане извършването на застрахователно посредничество от разстояние, декларира, че се е запознал с тези Общи условия, разбира ги, приема същите и е съгласен застрахователното посредничество да бъде осъществено от разстояние, съгласно настоящите Обши условия.

I. Информация по чл. 325 от КЗ за Брокера:

Във връзка с изискванията на чл. 325 от Кодекса на застраховането данните на застрахователния брокер са вписани в Търговския регистър при Агенция по вписванията.

Застрахователният брокер е лицензиран, вписан в публичния регистър на застрахователните брокери по чл. 30, ал.1, т. 12 от ЗКФН, воден от Комисията за финансов надзор. Информацията относно регистрацията на застрахователния брокер може да бъде проверена на интернет страницата на Комисията за финансов надзор на www.fsc.bg, в меню "Електронен регистър и картотека", регистър "Застрахователни брокери".

Надзор и контрол върху дейността на застрахователния брокер се осъществява от Комисията по финансов надзор с адрес в гр. София ул. "Будапеща" No16.

Застрахователният брокер има действащи договори за застрахователно посредничество със застрахователите, посочени в меню: ЗА НАС – партньори, на интернет страницата www.dzo.bg и мобилното приложение dzo.bg.

В случай че имате оплаквания от предоставяната услуга или по друга причина желаете да подадете жалба, моля направете го писмено или на електронна поща, като посочите име, ЕГН, телефон и адрес за обратна връзка и опишете оплакването си. Брокерът взема отношение по жалбата в 14-дневен срок, а когато с оглед събиране на данни и информация е необходим по-дълъг срок, искането се разглежда и застрахователния брокер се произнася в срок до 1 месец от получаване на искането.

Вие можете също така да подадете жалба до Комисията за финансов надзор на адрес: гр. София, п.к. 1000, ул. "Будапеща" № 16, или на електронна поща на КФН: delovodstvo@fsc.bg. На интернет страницата на КФН може да намерите образец на жалба и инструкции за попълването и подаването й.

Може да се обърнете и към Секторната помирителна комисия за разглеждане на спорове в областта на застраховането и застрахователното посредничество (СПК), включително и при предоставяне на финансови услуги от разстояние в тези сектори, на адрес: гр. София, п.к.1000, гр. София, ПК 1000, ул. "Врабча" № 1, ет. 3,4 и 5, на интернет страница www.kzp.bg.

Като застрахователен брокер, той извършва застрахователно посредничество по възлагане на своите клиенти, ползватели на застрахователни услуги и в тази връзка ги представлява пред застрахователните дружества.

Застрахователният брокер няма договорно задължение да извършва застрахователно посредничество изключително за един или повече застрахователи и не предоставя съветите си съгласно чл. 325а, ал. 5 от Кодекса за застраховането и може да извършва застрахователно посредничество за всички застрахователи, които имат право да извършват дейност на територията на Република България, включително при право на установяване и свобода на предоставяне на услуги.

Застрахователният брокер не е длъжен да дава препоръка въз основа на справедлив анализ относно застраховката, която е най-подходяща с оглед нуждите на потребителя. Клиентът е длъжен сам да вземе информирано решение дали да сключи застраховка, въз основа на информацията публикувана на уебсайта www.dzo.bg или мобилното приложение dzo.bg.

За осъщественото застрахователно посредничество, в резултат на което е сключен договор за застраховка, естеството на възнаграждението, което застрахователният брокер получава е комисиона, включена в застрахователната премия по обслужени с негово посредничество застрахователни договори и се заплаща от застрахователната компания.

II. ДЕФИНИЦИИ

По смисъла на настоящите общи условия:

III. ПРЕДЛАГАНИ ПРОДУКТИ И УСЛУГИ

През уебсайта www.dzo.bg и/или мобилното приложение dzo.bg, Ползвателят на застрахователни услуги има възможност да сключи възлагателен договор от разстояние за застрахователни продукти, за които Застрахователният брокер е допуснал такава възможност или да провери валидността на вече сключена застрахова, както и да заплати дължима вноска по вече издадена застрахователна полица, без да е необходимо да посещава физически офис.

IV. ФОРМА НА ИЗЯВЛЕНИЯТА. ВЪЗЛАГАТЕЛЕН ДОГОВОР

Застрахователният брокер и Клиентът се съгласяват, че във всички отношения помежду им, осъществени чрез уебсайта www.dzo.bg или мобилното приложение dzo.bg, Клиентът подписва електронни изявления или документи чрез маркиране на "чек бокс" или натискане на виртуален бутон, което е електронен подпис, съгласно ЗЕДЕУУ и има стойност на саморъчен подпис.

Застрахователният брокер и Клиентът се съгласяват, че във всички отношения помежду им, осъществени чрез уебсайта www.dzo.bg или мобилното приложение dzo.bg, Застрахователния брокер подписва електронни изявления или документи чрез Квалифициран електронен подпис съгласно ЗЕДЕУУ, което има стойност на саморъчен подпис.

Чрез маркиране на "чек бокс" или натискане на съответния виртуален бутон, Клиентът възлага на застрахователния брокер да сключи и подпише от името на Клиента и за негова сметка договор за застраховка при условия и със застрахователна компания, които Клиентът е избрал, използвайки уебсайта на www.dzo.bg или мобилното приложение dzo.bg. Възлагателният договор се сключва по инициатива на Клиента за всяка отделна електронна поръчка и се прекратява с изпълнението на задължението на Застрахователния брокер да достави на Клиента застрахователната полица, квитанции, стикери и всички съпътстващи полицата документи по e-mail (електронна поща) и заплащане на дължимата премия от страна на Клиента.

V. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИЯ БРОКЕР

Брокерът има право да събира и съхранява техническа информация, която може да бъде използвана за подобряване на предоставяната услуга. Брокерът има право да променя интернет страницата и мобилното приложение, както и да преустановява временно или постоянно достъпа до нея, без предварително уведомяване на Клиентите.

Брокерът може едностранно и без предварително уведомяване на Клиента да изменя настоящите Общи условия като изменените Общи условия са в сила, считано от датата на публикуването им на интернет страницата www.dzo.bg или мобилното приложение. При условие че Клиентът не е съгласен с новата редакция на ОУ, той има право да прекрати договора за възлагане с едностранно предизвестие, което не може да е по-кратко от три дни и по-дълго от един месец, в който период се прилагат Общите условия, които са били в сила преди последното изменение.

VI. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПОЛЗВАТЕЛЯ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНИ ПРОДУКТИ И УСЛУГИ

Клиентът е длъжен да въведе вярна информация за своите лични данни, както и вярна информация във връзка със сключване/изменение/прекратяване на застрахователни договори във връзка с използването на уебсайта www.dzo.bg или мобилното приложение dzo.bg.

Клиентът е длъжен да следи и спазва задълженията си по застрахователния договор, както и да плати застрахователните премии по сключения чрез Брокера застрахователен договор.

Клиентът няма право да сключва застрахователен договор от чуждо име, освен в случаите, когато е застраховащ и има изричното съгласие за това от застрахованото/е лице/а.

VII. ПРОЦЕС ПО ПРЕДОСТАВЯНЕ НА ЗАСТРАХОВАТЕЛНО-ПОСРЕДНИЧЕСКИ УСЛУГИ ОТ РАЗСТОЯНИЕ

Преди да пристъпи към заявяване на застрахователен договор от разстояние, Клиентът може да се запознае с преддоговорната информация за Застрахователния брокер, Застрахователя и информационните документи за предлаганите застрахователни продукти на интернет страницата www.dzo.bg или мобилното приложение dzo.bg. Клиентът избира по своя преценка конкретната застраховка, както и застрахователя, с който да бъде сключен застрахователен договор. Изпращането на електронната поръчка ще се счита за потвърждение от страна на Клиента, че същият се е запознал с преддоговорната информация, както и общите и специалните условия, приложими за избраната от него застраховка, общите и специалните условия на съответния застраховател за влизане в сила на договора, както и реда и основанията за прекратяване на същия.

При посещение на интернет страницата www.dzo.bg или мобилното приложение dzo.bg Клиентът избира вид застрахователен продукт и следва стъпките по заявяване на съответния продукт като попълва необходимите параметри на продуктa и необходимите лични данни.

Клиентът се запознава и подписва следните документи чрез маркиране на чек бокс срещу текст "Съгласен съм и приемам" (електронен подпис):

IX. ПРАВО НА ОТКАЗ И ВРЪЩАНЕ НА СУМИ

По силата на чл. 12, ал.1 от Закона за предоставяне на финансови услуги от разстояние, Потребител, който действа извън рамките на своята търговска или професионална дейност, има право, без да дължи обезщетение или неустойка и без да посочва причина, да се откаже от сключения договор за застраховка в 14-дневен срок от сключването му като изпрати писмено уведомление до Застрахователния брокер на указаните в уебсайта dzo.bg и мобилното приложение dzo.bg контактни данни.

Писменото уведомление за отказ от договора следва да бъде изпратено преди изтичане на срока, в рамките на който може да бъде упражнено правото на отказ и да съдържа точно посочване на договора, от който Потребителят се отказва. На интернет страницата на Брокера dzo.bg, както и в мобилното приложение dzo.bg, Потребителят може да намери примерен образец на Уведомление за упражняване правото на отказ.

X. ЖАЛБИ И АЛТЕРНАТИВНО РЕШАВАНЕ НА СПОРОВЕ. ГАРАНЦИОНЕН ФОНД

Клиентът има право да подава жалби до Застрахователния брокер по електронна поща. Застрахователният брокер се задължава да вземе отношение по жалбата в 14-дневен срок, а когато с оглед събиране на данни и информация е необходим по-дълъг срок, искането се разглежда и застрахователния брокер се произнася в срок до 1 месец от получаване на искането. Застрахователният брокер информира ползвателя на застрахователни услуги за всяко такова удължаване в срок от 1 месец от получаване на искането като посочва и причините за забавянето.

Клиентът също така има право да подава жалби във връзка с дейността на Застрахователния брокер до Комисията по финансов надзор на адрес: гр. София, п.к. 1000, ул. "Будапеща" № 16, или на електронна поща на КФН: delovodstvo@fsc.bg. На интернет страницата на КФН Клиентът може да намери образец на жалба и инструкции за попълването и подаването й.

XI. ДРУГИ УСЛОВИЯ

Застрахователният брокер обработва и съхранява лични данни на клиентите си в съответствие с Регламент (EC) 2016/679 на Европейския парламент и Света относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/Е0. Подробна информация се съдържа в Политиката за защита на личните данни на Застрахователния брокер, която е налична и оповестена на уебсайта www.dzo.bg и/или мобилното приложение dzo.bg.

При изпращането на електронната поръчка за сключване на застрахователен договор чрез интернет страницата www.dzo.bg или мобилното приложение Kлиентът заявява адрес на електронна поща (e-mail) и номер на мобилен телефон, на който/които ще получава съобщения от Застрахователя. При промяна на заявените данни за контакт Клиентът е длъжен незабавно да уведоми за това Застрахователя и да съобщи за новия си електронен адрес или телефонен номер. В противен случай, всички съобщения се изпращат на заявените e-mail адрес и мобилен номер в електронната поръчка за сключване на застрахователен договор от разстояние чрез интернет страницата www.dzo.bg или мобилното приложение, като съобщенията се считат за връчени от Застрахователя и получени с всички предвидени в закона или застрахователната полица правни последици.

Отношенията между Застрахователния брокер и Клиента се уреждат съгласно нормативната уредба, действаща в Република България.

Контакти

Ако имате въпроси относно общите условия, моля свържете се с нас:

Email: hello@insurance.bg
Адрес: ж.к. Изток, ул. „Майор Юрий Гагарин“ 30, Сграда Б, партер, 1000 София